Stichting Scope

Stichting Scope heeft als doelgroep alle kinderen met een duidelijk vertraagde ontwikkeling, in het bijzonder kinderen met Downsyndroom, en hun ouders.

Doelstelling van de stichting is:
het Stimuleren van de Communicatieve en Cognitieve Ontwikkeling van de doelgroep, alsook het bevorderen van hun Participatie en Emancipatie.

Stichting Scope biedt kinderen en ouders perspectief op ontwikkeling met behulp van een mediërende opvoedingsstijl, early intervention en ontwikkelingsgericht onderwijs.

De stichting is in 1993 opgericht op initiatief van Hedianne Bosch. Zij heeft pedagogiek gestudeerd en zich verdiept in de mediatietheorie van Feuerstein via diverse cursussen. Hedianne schreef een aantal artikelen, bouwde de speel-leer-otheek op, en werkte met tientallen kinderen en hun ouders.
Naast de individuele begeleiding  van een aantal kinderen, verzorgt Hedianne ook workshops basis- en verdiepingsworkshops voor ouders, leerkrachten, logopedisten en andere geïnteresseerden die met de doelgroep werken. Zie hiervoor de pagina met
workshops.

Onderstaande foto toont Hedianne Bosch met een aantal kinderen tijdens het jubileumweekend in maart 2003.